Přihlásit
Základní informace | Služby | Hardware a teorie | Návody | Fotogalerie | Mapa | Odkazy & download | Fórum | Dlužníci | Monitor sítě |
Vyhledat
Vyhledat
Změna fóra | Přehled témat | Nový příspěvek | Zobrazit jednotlivě

Potrebuji poradit 1026,,
Autor: Martin Winzig
Datum: 28.11.2008, 22:18:39

Rodicum nejde uz 3 tydny internet MC vymnenil AP (klienta) a rek ze je chyba v bezdratovem routeru. Kdyz jsem prijel na navstevu tak jsem pripojil Kabel z noveho AP do NB asi po 2 hodinach pocitac ziskal z DHCP ip adresu a skusil jsem ping na router.

==============
Statistika ping pro 10.0.1.1:
Pakety: Odeslané = 100, Přijaté = 89, Ztracené = 11 (ztráta 11%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 5ms, Maximum = 170ms, Průměr = 27ms

C:\Documents and Settings\Libuše - Winzigová>
Statistika ping pro 10.0.1.1:
Pakety: Odeslané = 100, Přijaté = 57, Ztracené = 43 (ztráta 43%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 5ms, Maximum = 82ms, Průměr = 11ms

=============================
Nevite jaky kouzelny router si poradi s takto vysokou stratovosti paketu :o)


SPONZOROVANÉ ODKAZY / ADVERTISING

Re: Potrebuji poradit 1027,0,0
Autor: Čížek Milan
Datum: 29.11.2008, 01:24:03

Ahoj Martine.
AP bylo vyměněno, jelikož bylo celkem přesvědčivé podezření, že je v háji. Po výměně jsem ale zjistil, že problém bude patrně jinde. Doposud jsme neřešili žádnou ztrátovost ani nic podobného, symptomy závady byly jasně identifikovány... AP jede několik hodin v pořádku, pak se na několik hodin odmlčí (zcela!). Tyto intervaly jsou v řádu hodin, třeba 2-10, pak se stav opět překlopí. Během této doby zařízení žádným způsobem neodpovídá, a to ani na bajtové pingy, jeho mac není registrována na AP ani v arp tabulce - prostě je po dobu nefunkčnosti zcela odpojené od AP. Je to prokazatelná závada, mám přehled o každém připojeném wifi zařízení na naše AP, včetně aktuální hodnoty signálu a dalších parametrů, které se v době výpadku rovnají 0. Po výměně AP se závada po pár hodinách opět zopakovala, což potvrzuje výše uvedené. Mimoto původní AP testuji a doposud žádné chyby nevykázalo. Bude tedy pravděpodobně zpět vráceno.

V současné chvíli žádný z klientů v naší síti netrpí podobným problémem (nic není hlášené).

Po výměně bylo AP testováno zvenčí a vše bylo OK, bohužel nemám potuchu, jak je konfigurován stávající D-Link router. Měl jsem za to, že dělá NAT s nějakým DHCP, ale zřejmě pouze bridguje LAN na WLAN rozhraní? Proto jsem předpokládal, že by měl přidělit IP, což se nedělo. Půjčil jsem si tedy ještě router (sehnal jsem ho včera kolem 20h) s tím, že zalaborujeme na místě a podle výsledku závadu nějak blíže určíme. Podezření mám zatím dvě:

- D-Link router je nějaký podivný a nějakým blíže neurčeným způsobem zmagoří APčko na půdě. Neměl jsem sebou noťas ani wireshark abych se podíval, jestli tam něco teče. Krom toho v danou chvíli to AP zrovna fungovalo. :(
- Možná pravděpodobnější problém na anténě, zkrat nebo něco podobného. Tady asi ale jedině zkrat by problém vysvětlil. Signál je buďto 0 nebo -55dB (+-2dB), což je více než perfektní. Žádné mezistavy.

Dnes jsem byl nedostupný, není mi moc dobře. Snad zítra se na to dostanu.

Pokud s tím budeš laborovat, IP AP na půdě je: 10.0.1.65.

Milan


Re: Potrebuji poradit 1029,0,0
Autor: Martin W
Datum: 29.11.2008, 11:40:42

Router nebyl schopnej ziskat IP pres DHCP na takto spatne lince, kdyz ji nedostal tak to skusil az za 30minut.

PS kolik je na ap klientu a maji vsichni podobnou uroven signalu (mama je v postranim laloku a muze na AP selhavat detekce konfliktu.)

PS muzes mi poslat heslo na AP martin.[prijmeni]@autocont.cz


Re: Potrebuji poradit 1030,0,0
Autor: Čížek Milan
Datum: 29.11.2008, 13:09:58

Poslal jsem ti mejla.


Re: Potrebuji poradit 1028,0,0
Autor: Čížek Milan
Datum: 29.11.2008, 01:30:02

Mimoto, problém řešíme někdy od středy 26.11. Dříve tam byla hlášena jediná závada, ale jakmile jsem přišel na servis, vše už normálně fungovalo (pomohl údajně restart AP). Tak možná příště nahlásit dřív a nečekat zbytečně 3 týdny. ;-)






TOPlist